Jolanda Smit-Mooibroek

Me2Coaching staat leerlingen, leerkrachten en scholen bij in het herkennen en begeleiden van anders lerende kinderen. Zodat het kind plezier blijft houden in het leren. En hierdoor met name zichzelf en hun mooie karaktereigenschappen verder kunnen ontwikkelen. Zo telt het kind weer mee en geldt Me2, IK OOK!

 

De leermethodes in het reguliere onderwijs sluiten niet aan bij alle denkwijzen. Lesmateriaal wordt hierdoor niet altijd begrepen en onthouden. Extra oefeningen werken dan niet of nauwelijks, omdat ook deze oefeningen op dezelfde wijze worden aangeboden.

 

Oorzaak is dat de leermethodes vooral gericht zijn op de meerderheid van de leerlingen. De meerderheid van de leerlinge (±95%) leert auditief digitaal (via het gehoor). Slechts een kleine groep leert visueel (in beelden). Deze groep ondergewaardeerde leerlingen heeft juist een bijzondere gave: het zijn beelddenkers! Zij denken niet in woorden, maar in beelden. Vaak hebben beelddenkers een leerachterstand, concentratieproblemen of denkt men aan dyslexie. Me2Coaching is er op gericht om de lesstof op de juiste manier aan te bieden aan de leerling, door middel van de lesmethode “Ik leer anders”. Het kind leert hoe de lesstof vertaalt kan worden naar beelden. Hiermee krijgt het kind grip op het opslaan, verwerken en onthouden van de aangeboden lesstof.

 

Doordat Me2Coaching de lesstof op de juiste manier aanbiedt aan de leerling, kan hij of zij direct vertellen of deze leermethode werkt. Dus geen eindeloos traject zonder resultaat. Tijdens de eerste sessie kunnen leerlingen met bijvoorbeeld een taalprobleem, woorden foutloos spellen. Van voor naar achter, maar ook van achter naar voor. Simpelweg omdat ze het woord als woordbeeld hebben opgeslagen.

Vragen? Neem geheel vrijblijvend contact met mij op.


Jolanda Smit-Mooibroek